Hverdagen i drift og vedlikehold preges av endring. Nye krav, ny teknologi og stadig høyere forventninger gjør at mange opplever press:
- Hvordan holde tritt med utviklingen?
- Hvordan skape trygghet i organisasjonen når prosessene endres?
- Hvordan sikre at kompetansen henger med?
Mange virksomheter står midt i disse utfordringene – men noen lykkes bedre enn andre. Hva er det de gjør annerledes?
På konferansen Endring som drivkraft får du høre hvordan ledende bedrifter har gått fra usikkerhet til mestring. Gjennom praktiske eksempler, ny kunnskap og panelsamtale får du innsikt i:
- hvorfor endring er nødvendig for å lykkes fremover,
- hvordan du kan forankre nye tiltak internt,
- og hvordan du skaper resultater som varer.
Dette er dagen for deg som jobber med drift og vedlikehold, teknologi, prosjekter og HR, og som vil omsette endringer til konkurransekraft.
Vi lover en arena for læring, deling og nettverk. Du vil reise hjem med konkrete idéer du kan ta i bruk allerede dagen etter.
👉 Velkommen til en dag med inspirasjon, nye perspektiver og faglig påfyll!
Utdrag fra agenda:
Case: Glencore
Selskapet har eksistert i over 100 år og har vært i kontinuerlig utvikling. Hvordan etablere og etterleve en strategi slik at endring/ tilpassing blir en kontinuerlig prosess?
Nils Gunnar Gjelsten, Glencore
Case: Gilje fabrikker
Trevareindustrien har gått gjennom store endringer de siste 20 årene, både med teknologi, effektivitet og produkt (kundekrav)
På det lille stedet Gilje har en Gilje Tre eksistert i over 75 år og gjennomgått store endringer. Hva skal til for å vedlikeholde driften, mennesker og kunder gjennom mange konjunkturer? Gilje har vært kåret til årets LEAN bedrift, og satser på kontinuerlig forbedring som en strategi for å greie endring.
Kenneth vil dele historien, strategien og resultatene de har erfart gjennom 75 år.
Kenneth Gilje, Gilje fabrikker
Historien om hvordan Lede har hatt suksess med endring og omstilling innen vedlikehold
Lede har i flere år jobbet med forbedring og effektivisering innen vedlikehold. Ny teknologi og nye måter å jobbe på gir mange muligheter, men er også krevende å få til. Hør historien om hvordan de har lykkes med innføring av ny teknologi, nye metoder og blitt mer datadrevne i beslutninger om vedlikehold.
Morten Gøytil, leder for vedlikehold, Lede
Kontakt oss gjerne hvis du har spørsmål:
Stene Kristiansen
Conference Manager
Tlf.: 922 92 883
E-post: [email protected]
Sentralbord: [email protected]
Tlf.: 67 52 60 10
Teknisk arrangør: Quality Norway AS
Relaterte artikler
Gjennomførte medlemsmøter 2025:
22. august kl. 08.30-09-30, digitalt møte
Tema: Tilstandsbasert vedlikehold med forskjellige sensorer - SE OPPTAK:
https://youtu.be/yHpMdsi2-z4?si=jHtZwFYCB34SkFLn
23. mai kl. 08.30 – 09.30, digitalt møte
Tema: På veien til robust SIS-oppfølging - SE OPPTAK:
25. april kl. 08.30 – 09.30, digitalt møte
Tema: Norsok Z-008 og korrosjon under isolasjon (KUI)
27. mars kl. 11.00 – 15.00, fysisk møte, Oceaneering Stavanger
Tema: Vedlikeholdstrender og framtidige løsninger
14. mars kl. 08.30 – 09.30, digitalt møte.
Tema: Hva er forskjellen mellom Asset management og vedlikehold? SE OPPTAK:
Nytt nummer av Min Drift & Vedlikehold – april 2023
I dette nummeret kan du blant annet lese: Helt i tråd med det grønne skiftet: Byttet fra grease til olje Ulike kompressortyper og deres fordeler og ulemper Vellykket vedlikeholdskonferanse i Trondheim Godt vedlikehold er avhengig av gode data Problemer og tiltak...
NFV lokallag Vest medlemsmøte: AquaCloud – bruk av store datamengder fra oppdrettsanlegg skaper verdi
3. mai kl. 08.15.-09.00. Digitalt på Teams. Gjennom prosjektet AquaCloud, i regi av NCE Seafood Innovation, samles det allerede inn sentrale driftsdata fra over 250 oppdrettsanlegg over hele landet og det jobbes strategisk med standardisering. I dette møtet gir...
NFV årsmøte 2023 med tilhørende fagdag
19. april på Quality Hotel Olavsgaard, Skjetten. NFV har gleden av å invitere alle medlemmer og andre interesserte til årets årsmøte med tilhørende fagdag vedlikehold. Fagdagen vil ha følgende hovedtemaer: Hvordan lage en god strategi for vedlikeholdsstyring Praktisk...